wtorek, 31 marca 2015

IKONY - pasja pisania

Cykl PASJE traktuje o tym, czym zajmuję się w ramach rozwoju osobistego.  Jestem pasjonatką - angażuję się w tak wiele tematów, że postanowiłam, iż postaram się utrwalać ich klimat za pomocą fotografii. 

Ikona pojawiła się w moim życiu jako forma dojrzewająca. Długo patrzyłam na kursy pisania ikon, ale nie czułam się gotowa na to wyzwanie. Aż pewnego dnia postanowiłam spróbować i… mam za sobą trzy kursy, gdzie pod okiem Ewy Grześkiewicz piszę ikony.

Poniżej zdjęcia ikon i zajęć w Sztukarni na warszawskim Mokotowie. Oprócz samej pracy twórczej nad ikoną, bardzo cenię to, z jakimi ludźmi się tam spotykam. Czekam na czwartkowe przedpołudnia, bo wspólna pasja zbliża, a Dziewczyny są naprawdę wspaniałe!

Sam proces pisania ikon, to coś więcej niż tylko malowanie. Ikona powstaje według określonego wzoru, zgodnie z kanonami, na lipowej szpongowanej desce, techniką tempery jajecznej. Naturalne pigmenty, czyste złoto, medium z żółtka i białego wina - wszystko to sprawia, że proces tworzenia, to magia :-)







Ikona napisana przez Ewę Grześkiewicz
Ikona napisana przez Annę Munch

2 komentarze:

  1. Witaj
    Bardzo podoba mi się ten fotograficzny reportaż.
    Moim laickim okiem prezentacja obiektów jest świetna jak również jakość fotografii.
    Te ikony są piękne...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :-)
    Ikona ma w sobie ogromną siłę. Gdy człowiek wejdzie w świat pisania ikon, myśli o tym każdego dnia :-) Jak tu znaleźć chwilę na pisanie lub choćby zrobienie kilku zdjęć :-)

    OdpowiedzUsuń